Vilket jävla liv man lever; N.Ä.R ska eländet ta slut?!

Hjärtintensiven.
Smaka på ordet och så lägger ni till att någon ni älskar hamnar just där.
På hjärtintensiven.

Och så kan ni plussa på att ni själva har panikångest som knappast blir
bättre av att den ni älskar blir inlagd för ett hjärta som krånglar.
Oron över att något ska vara riktigt fel, oron över hur du ska klara av
dagen och kvällen med allt vardagsbestyr och en bångstyrig 3-åring.
Vetskapen om hur otroligt viktig din andra hälft faktiskt är för dig.

Jag har inte sovit på snart två dygn. Jag skakar av ångest. Jag gråter för
minsta lilla. Jag överreagerar på småsaker och blir så arg att barnen
blir förvirrade.

Jag vill ha hem mannen i mitt liv. För varje timme han är borta står det mer
klart för mig hur otroligt viktig han är i mitt liv. Hur mycket jag älskar honom
och hur otroligt mycket jag saknar honom när han inte finns här hos mig.

Just nu vill jag bara lägga mig ner under täcket, dra det över huvudet och sova
mig genom det här. Jag vill inte vara stark, vill inte ha ansvaret och vill inte vara
duktig. Men jag vet ju att jag såklart helt enkelt måste, och jag kommer att vara det.
Självklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0