Sömnlös - igen!

Nu har jag verkligen försökt med allt, utom att ta en sömntablett.
Det blir inget bra att ta en sån om klockan har passerat 23...och
det har den ju!

Sitter här i den ljusa sommarnatten och vet inte vad jag ska ta mig till.
Är ganska less på det här nu. Ångesten. Paniken. Myrkrypet i benen.
Huvudvärken och mitt självförtroende som sjunker som en sten i
nattsvart hav.

Nä, dax snart att lägga ner, och börja om som lampskärm eller nåt.

Less, less, less, less...och jag är faktiskt jävligt L.E.S.S också!!!

Jag vill faktiskt sova och snarka ikapp med läckerbiten som ligger i
min säng! Jag vill vakna utsövd och full av energi och livsglädje. Inte
sitta här mitt i natten och känna att allt börjar spela mindre roll, bara jag
får slippa det här.

Hungrig är jag också. Som en varg.

Det är ett jävla gnäll på mig märker jag, men prova själv att sitta vaken
vareviga natt med Ångest, panik, myrkryp och en jävulsk huvudvärk och
veta att du inte kommer att klara av livet dagen efter - igen!

Nä, just nu låter det ruskigt lockande att vara en lampskärm. Om jag fick
välja skulle jag vara en orange, med bruna ränder och sånadär små
tygbollar som sitter på ett band, nertill. Jag, alltså i lampskärmsmodell,
ska sitta på en svarvad träfot, som en stolt nioåring har svarvat på trä-
slöjden och gett till sin tacksamma mamma i morsdagspresent.
Eller nå´t sån´t.

Klockan visar på 03.03 och jag är såååå jävla trött. Alldeles matt känner jag.
men jag lovar - får jag för mig att krypa ner i sängen bredvid min tungt sovande
sambo - så ligger jag där, vaken, medan tankarna far som en tornado genom
huvudet på mig och benen rycker i kramper som myrkrypen skapar.

Någon som vet hur fan man stänger av tankar???? Tell me.....pliiiiis.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0