Jag vill...

flytta NU!
Jag får ångest av denna väntan, jag blir nervös
av att ha all denna tid framför mig utan att riktigt
kunna komma igång med allt som ska göras. Det
är ju liiiiiiite för tidigt för att börja packa och städa
ur lägenheten ännu.

Flyttlasset går den 19 eller 20:e dec. Men jag vill
flytta nu. Jag vill ha tillgång till min trädgård nu,
jag vill förbereda den för våren. Plantera lökar,
beskära äppelträden.....



Så här ser tomten ut för tillfället. Där det höga gräset är ska gräsmatta läggas.
Hallonsnåren längst bort mot det röda huset får vara kvar. Där det grå fula
skjulet ligger ska jag plantera min vildvinsplanta som ska få växa och dölja det.



Äppelträden får vara kvar, men dom ska beskäras. Där slänten är, framför min
mamma, ska det  grävas upp och så ska jag kasta ut blomfrön på måfå så att
det blir en liten "blomsterslänt" full med färger och doft. En studsmatta har lovats
till barnen och den får väl stå på gräsmattan och pryda (hmmm) sin plats...

I övrigt har vi en bit ovanför huset som ligger i skugga av hus och träd. Där
tänkte jag plantera skuggtåliga växter och göra en liten uteplats som man kan
njuta av när det är riktigt varma dagar. Resten av tomten består av höga granar,
sly (som ska BORT!) och blåbärsris.

Jaaaa......jag vill flytta nu. Jag är värdelös på att vänta, jag blir kinkig, grinig och
väldigt otålig. Som kan läggas på min dagliga ångest och panik. Det kommer att
bli en "trevlig" höst.....*not*.....

Kommentarer
Postat av: Rosida

Spännande att flytta! :)

2009-09-12 @ 13:29:20
URL: http://beyondthesurface.blogg.se/
Postat av: mamman

det var himla fint då :)

känner igen det med att vänta, måste ha ett eller annat projekt gående för att slippa tänka ibland..

2009-09-13 @ 11:43:14
URL: http://medandra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0