Att man känner sig själv så dåligt!

Jag skulle ju börja jobba idag. I går kväll drogs rullgardinen ner igen. Brutalt. Inte en minuts sömn på hela natten. Hyperventilerade. Hjärtat bankade hårt i bröstkorgen. Klåda på bröstkorgen. Huvudvärken vägrade ge med sig.
Jag ville bara krypa ihop till en liten boll och gömma mig någonstans där ingen kunde hitta mig.
Sambon lämnade lillfisen på dagis så jag fick ligga kvar i sängen. Där blev jag liggandes. Klarvaken och ångestladdad. Försökte tänka positivt. Lätta och glada tankar, men ångesten hade tagit sitt grepp...

Hela dagen vankade jag omkring. Ingen ro att sitta stilla, ingen ro att ligga ner.

Jag blev hemma från jobbet. Sviken av mig själv. Jag känner inte igen min egen kropp, min egen själ. Vad fan är det som händer?!



Ska jag lägga mig ner och ge upp? Sluta kämpa emot och bli en darrande hög av ångest?

Nääääääääääääääääääääää........jag vill leva och vara glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0