Varmt!

Fast jag vägrar att klaga!
Jag har sett fram emot sommaren länge, värmen och solen.
DÅ ska jag ju inte klaga när den väl är här.
(Fast lite jobbigt är det att inte kunna röra sig utan att bli
sjöblöt av svett förståss)

I går var jag till läkaren igen. Gick ner i arbetstid igen, ska
jobba 2 timmar/dag resten av Juli. Sedan halvtid i augusti.
Och 75% i september. Det är viktigt att försöka stimulera
sig genom att försöka arbeta, och självklart vill jag arbeta!
Jag önskar mig helst av allt att kunna jobba heltid, snart igen!
Inte bara för ekonomins skull, utan även för att få upp min
självkänsla och mitt självförtroende igen. Man känner sig ju
inte direkt som en superkvinna när man går här hemma och
kostar samhället en massa pengar, tvärtom. Och det mår
man ju inte bättre av direkt.

Efter läkarbesöket hade jag tid hos min psykolog. Det var
skönt att få vältra ur sig sånt man bär omkring på.  Nu är
det ett tag tills vi ska träffas igen och det känns lite nervöst.
Hon har liksom varit en ventil som hjälpt mig att lätta på
trycket.

Vi kom i alla falll överens om att jag ska försöka göra något
som tar emot varje dag. En sak som utmanar mig helt enkelt.
Och dessutom ska jag använda min kamera så ofta jag kan.
Dvs en utmaning och något som får mig att må bra, varje dag!

Åskan gick när jag skulle hem. Det mullrade, men inte en
droppe regn trots att det regnade i Södertälje enligt min
älskling. Man tycker ju att vi kunnat få några droppar i alla
fall. Med regn brukar det ju följa lite ny och fräch luft och DET
är något man ser fram emot just nu!!

Idag gick jag till banken. Satt 55 minuter och väntade på min
tur, då och då kändes det som att jag skulle få jordens panik
ångest, men det klingade av. Jag tog helt enkelt djupa andetag
och tänkte positiva tankar :o)

När mina bankärenden var gjorda gick jag till Myrorna och letade
efter barnböcker. Razmus vill gärna att vi läser gonattsaga innan
han ska sova, men nu börjar man faktiskt lessna rejält på böckerna
han har!!! Men där fanns inget så jag tog cykeln hem igen.

Resten av dagen har jag...hmmm....svetttats *l* Men jag klagar inte!
Vägrar att klaga, det gör Stefan så bra så. Själv intalar jag mig att
jag njuter till 100% :o) Snart är det vinter, mörkt och KALLT igen och
man fryser och lääängtar till sommaren *l*

Jag bjuder på goskillens russinfötter efter ett långt svalt bad :o)



Lite suddiga russintår, men det är svårt att få en skarp bild när fötterna vägrar
att vara still...*l*....

Kommentarer
Postat av: jeanette

Härliga små tossingar.

2009-07-03 @ 02:34:46
URL: http://photogalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0