Ingen bra dag!

Vet inte riktigt vad det beror på. Igår vaknade jag och
kände att det här blir en skitdag, men så blev den tvärtom
- Jättebra! - och jag fick massor gjort.......
Idag vaknade jag och kände att det här kan bli en bra dag,
och så blev det tvärtom.

När jag lämnat lilleman på dagis och kommit hem så slog
det mig som en stekpanna i huvudet. Energin försvann,
lusten till att göra något dog och ångesten satte sig som
en smäck. Det är så äckligt när det blir så här, när man
inte ens är beredd.....

Kanske har det att göra med att jag ska börja en kurs
ikväll. Stefan har anmält mig till en fotokurs. Så himla
kul! Jag vill verkligen lära mig lite mer, men en kurs....
Hmmmm.....jag får svårt att andas och blir yr i huvudet
bara jag tänker på det.....hjärtat klappar stenhårt och
snabbt. Jo, det måste bero på att jag har kursen ikväll.
Det måste vara det som får mig att må så här.....
Vill bara lägga mig ner under täcket och dö.

Utomhus skiner solen och när jag hämtade posten så
värmde den mitt ansikte sådär härligt som den gör tidigt
på våren.........En promenad vore härligt, men energin
räcker nu bara till att förbereda mig för kvällen och
hålla mig vid liv tills dess......

Jävla ångesthelvete! Den begränsar mig så totalt. Den
gör mitt liv till ett fängelse. Varför kan det inte bli bättre?!
Jag vill kunna leva mitt liv fullt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0